Protismyková úprava vozovky

 

  • Zvyšuje stabilitu vozidla, zkracuje brzdnou dráhu
  • Vyšší přilnavost kol při styku s vozovkou
  • Snižuje dopravní nehody nebo následky
  • Zklidňuje dopravu – optický jev
  • Při rychlosti 50 km/h zkracuje za mokra brzdnou dráhu o 10 m
  • Výrazně překračuje požadavky v souladu s TP 213 

 

Značky Morava, a.s. se již několik let úspěšně podílí na výrazném zlepšení bezpečnosti na nebezpečných místech aplikací speciální povrchové úpravy. Díky použití modifikované epoxidové pryskyřice jako pojiva a kvalitní žuly jako zdrsňujícího kamene je naše úprava odolnější, než běžně dodávané materiály. Systém odolává velkému dopravnímu zatížení a v mnoha parametrech překračuje požadavky TP 213. Vysoký součinitel tření zajistí maximální adhezi - přilnavost kol s povrchem vozovky. Jedná se o bezpečnostní protismykovou úpravu (zkráceně BPÚ) povrchů vozovek. Tato úprava poskytuje díky použité technologii a kvalitnímu minerálu (v našem případě je to Korund, nebo žula), vysoké hodnoty součinitele tření a zároveň je schopna odolávat velkému dopravnímu zatížení a udržet tak velmi dobré protismykové vlastnosti povrchu vozovky po celou dobu své životnosti. Základní funkci BPÚ je zkrácení brzdné dráhy vozidel, zvýšení stability vozidla v nebezpečných úsecích. Její doplňkovou funkcí je i optické zvýraznění nebezpečných úseků. Aplikování této úpravy vychází z konkrétních podnětů Policie ČR, na základě jasných statistik nehodovosti na místech silniční sítě v ČR. Systém je vhodný použít zejména před přechody pro chodce, na kruhových křižovatkách, u konců dálnic, rychlostních silnic, při nájezdových - sjezdových rampách, v místě nebezpečných zatáček, na zastávkách MHD, u železničních přejezdů apod. Navíc ESTETICKÁ funkce červeného provedení se často používá i na cyklostezkách, pěších komunikací.

BPÚ přispívá:

 

  • Ke zkrácení brzdné dráhy vozidla
  • Ke zvýšení příčné stability vozidla
  • Ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu
  • Snížením počtu a/nebo následků dopravních nehod
  • Zklidnění dopravy (zejména na místních komunikacích)
  • Zlepšení celkového estetiky veřejného prostoru

Brzdná dráha

 

BPÚ je v podstatě abrazivum, spojené pojivem s reflexní látkou a vozovkou. Účinek abrazivní směsi na kola vozu při brždění je mimořádny. • BPÚ zkrátí brzdnou dráhu vozidla při rychlosti 50km/h za mokra o 10m (z 33m na 23m) • Při 60km/h dokonce o 13,5m (ze 45m na 31,5m). Životnost BPÚ je závislá na stupni dopravního zatížení, kvalitě asfaltu a jeho podloží. Při průměrné intenzitě provozu může být její životnost až pět let.Námi dodávány BPÚ je v souladu TP 213. BPÚ nepotřebuje žádnou speciální údržbu.

Je vhodná pro zvýšení bezpečnosti kritických úseků:

 

  • Před příjezdem na kruhový objezd
  • Před příjezdem na křižovatku
  • Před příjezdem na přechod pro chodce
  • Zastávky hromadné dopravy
  • Stezky pro cyklisty
  • Úseky se sníženou rychlostí
  • Nebezpečné oblouky (zatáčky)